Focus houden op je core-business

De core-business
Het is belangrijker om als ondernemer creatief te zijn en overal nieuwe mogelijkheden en kansen te zien en te vinden. Het is daarbij belangrijk om focus te houden op je core-business, de kernactiviteit van je onderneming. In de continu veranderende arbeidsmarkt is het is daarbij van belang jezelf af te vragen met welk doel je je bedrijf hebt opgericht. Waarschijnlijk heb je je bedrijf opgericht doordat er een probleem is of er dienst/product nog niet beschikbaar is. De basis moet goed zijn om dit optimaal uit te stralen, zo kun je ook beter de concurrentie aan. Zoveel mogelijk investeren in je organisaties, zorgt ervoor dat je mee kunt gaan met de nieuwste ontwikkelingen.

Veranderingen in de arbeidsmarkt
Als het gaat om veranderingen in de arbeidsmarkt, zie je in de flexbranche grote verschuivingen. Uitzendbranches willen zich steeds meer richten op hun kerntaak: werving en  selectie van de juiste kandidaten. Door toenemende administratieve taken in deze branche is dit lastig. De wet- en regelgeving veranderd continu en hier dient veel tijd in worden gestoken. Uitzendorganisaties kiezen er dan ook steeds meer voor om hun backoffice uit te besteden. Door het uitbesteden van de backoffice ondervinden uitzendorganisaties minder administratieve en juridische lasten.

 

2 thoughts on “Focus houden op je core-business”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *